خرید فلزیاب

خرید فلزیاب

 

انتخاب و خرید یک کالای خوب یک هنر محسوب می شود.

برای خرید کالای مدنظر باید بسیاری از موارد مهم را در نظر گرفت که در ذیل به آن اشاره می کنیم.

۱ کیفیت و کارایی محصول

۲ بحث برند بودن محصول

۳اصالت و با سابقه بودن شرکت تولید کننده

۴ آموزش و تست قبل از خرید

۵ گارانتی

۶ خدمات پس از فروش

 

برای خرید یک فلزیاب خوب ابتدا باید به کارایی و کیفیت آن توجه کنیم. و سپس معیار های اصلی خریدمان که در فلزیاب عمق نفوذ و ثبات دستگاه و تفکیک آن می باشد را با سایر فلزیاب های هم قیمت مقایسه کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

 

۱ کیفیت و کارایی محصول

الف) عمق فلزیاب

یکی از موارد مهم برای انتخاب فلزیاب عمق نفوذ دستگاه فلزیاب می باشد هر خریدار فلزیاب باید توجه داشته باشد که چه دستگاه فلزیابی با چه قدرت نفوذی نیاز دارد. به عنوان مثال: اگر خریدار فلزیاب به دستگاه فلزیابی نیاز دارد که یک متر بتواند اهداف پنهان را آشکار کند دیگر نیاز نبست که دستگاه گران قیمتی با عمق ۱۰ متر خریداری کند و بالعکس اگر خریداری نیاز دارد فلزیاب یا گنج یابی را برای محل مورد نظر خود که حدودا ۱۰ متر عمق دارد را خریداری کند باید حتما سیستم فلزیاب یا گنج یابی را بخرد که عمق نفوذ آن در خاک بالاتر از ۱۰ متر باشد و دور فلزیاب هایی که عمق کم دارد را خط بکشد.

ب)ثبات و پایداری فلزیاب یا گنج یاب

مبحث ثبات و پایداری درفلزیاب ها و گنجیاب ها اهمیت بالایی را دارد و حتی میتوان گفت از عمق نفوذ نیز اهمیت بیشتری دارد.

زیرا که اگر ما ثبات و پایداری در فلزیاب نداشه باشیم در هنگام حرکت با دستگاه دچار نوسان گیری خواهیم شد و این امر باعث آن می شود که دستگاه فلزیاب به ما آلارم اشتباه و یا سیگنال اشتباه بدهد و این اشتباه باعث آن می شود که وقت ما هزینه ما تلاش ما بیهوده و بی نتیجه باشد.

نکته: گاهی اوقات موفقیت در به دست آوردن چیزی که به دنبالش هستیم نیست موفقیت آن است که حقیقت کار مورد نظر برای ما روشن شود.

مثال :

بیشتر اپراطورها به دنبال این هستند که با دستگاه فلزیاب وقتی به حفاری می روند حتما حتما از دستگاه نتیجه بگیرند و به همین علت مصمم آن هستند که حتما حفاری انجام بدهند و این موضوع باعث می شود که موضوع موفقیت تغییر پیدا کند به همین دلیل ما به شما می گوییم که موفقیت یعنی کاردرست را انجام دادن نه اینکه حتما باید به خواسته خود به هر طریقی که شده برسیم.

ج) تفکیک در فلزیاب

موضوع تفکیک در فلزیاب ها برای اپراطورهای حرفه ای و غیر حرفه ای معنی مجزایی دارد.

اپراتور های حرفه ای در کاوش زیاد به دنبال تفکیک نیستند زیرا آن ها می توانند از واکنش و سیگنال های به دست آمده با ارزش و بی ارزش بودن فلز پنهان شده را متوجه شوند به همین دلیل با هر دستگاه فلزیابی می توانند کار کنند.

اما اپراتوهای آماتور به دنبال خرید دستگاه های تفکیک دار هستند به دلیل اینکه تجربه کافی برای آنالیز صداها و واکنش های دستگاه ندارند.

توصیه ما به شما این است که از دستگاه هایی استفاده کنید که آپشن های زیادی دارند.

 

 

 

۲ برندینگ محصول

در تمام دنیا برندهای معروف حرف اول در فروش کالای خود را میزنند اما در برخی از موارد خاص مانند کالاهای استراتژیک (فلزیاب) برند و برندینگ معنی و مفهوم دیگری پیدا می کنند.

فلزیاب و تولید آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی معنی و مفهوم خود را دارند و در آسیا (غربی مرکزی شرقی) معنی و مفهوم دیگری را دارند.

نگاه کشورهای اروپایی برای تولید فلزیاب به این شکل که ما در آسیا به دنبال آن هستیم نیست در آسیا مخصوصا خاورمیانه همه فلزیاب را به چشم گنج یاب نگاه می کنند چون فرهنگ هنر آیین تدفین در خاورمیانه بسیار کهن بوده و می باشد ولی در اروپا آیین تدفین و فرهنگ و هنر بسیار متفاوت است.

مختصر توضیح کوتاهی در باره آیین تدفین در کشورهای آسیایی مخصوصا خاورمیانه علی الخصوص ایران آیین تدفین در گذشته های دور بدین صورت بوده است که همراه با متوفی، کالاها و ابزار آلات و دارایی های شخصی دفن می شده است مثلا اگر شخصی از طبقه کارگر بوده یک ظرف سفالی حاوی گندم، جو یا خوراک دیگری همراه او دفن می کردند یا از شخصی از طبقه صنعت گران دفن می شد همراه با او ابزار صنعت گری خودش را دفن می کردند و همین طور ثروتمندی فوت می کرد مقداری از وسایل با ارزش او را با وی دفن می کردند.

به همین دلیل در قبور ما مخصوصا قبرهایی که معروف به قبر گبری می باشند آثار با ارزشی از قبیل سفال، مفرق، هفت جوش، مس، برنز و طلا کشف می شود.

فرهنگ ایرانیان از دیر باز همان طور که در آثار به دست آمده و کتیبه ها و سنگ نبشته ها دیده می شود فرهنگ ایرانیان از دیر باز براین بوده است که پس اندازی برای خود داشته باشند و حتی برای فرزندان خود در زندگی خودشان پس انداز و مال جمع آوری می کردند.

به دلیل نبود بانکها در آن زمان هر شخصی یا خانواده ای اموال خود را پنهان می کرد و به میزان ارزش آن مال محل پنهان کردن اموال آسان تر و سخت تر میشد.

این امر باعث شده است که ما از اجداد و نیاکان خود در تمامی شهرهای ایران گنجینه های کوچک و بزرگ با ارزشی به یادگار داشته باشیم.

در اروپا و کشورهای اروپایی ما هیچ کدام یک از این آیین و رسوم و تدفین را نداریم.

اروپاییان و آمریکایی ها نیز هم اکنون بر همین اخلاقیات پایدارند که برای فرزندان و نوادگان خود میراث به جای نگذارند و هیچ سرمایه ای را برای اخرت و عاقبت خود پس انداز نمی کنند.

مفهوم فلزیاب حالا روشن می شود.

اروپاییان فلزیاب هایی را تولید می کنند که تا یک متر الی یک و نیم مترعمق نفوذ داشته باشد و صحیح کار کند. برای مصارف صنعتی از قبیل لوله یابی، کابل یابی، حفره یابی، جریان یابی الکتریسیته و…

اما فلزیاب در ایران مفهوم گنج یابی دارد به دلایل توضیحات بالا که به آن اشاره کردیم و ایرانیان به دنبال دستگاه هایی هستند که حداقل سه متر را کاوش کنند به همین خاطر از سیستم های به روز دنیا برای تولید فلزیاب استفاده می کنند از قبیل سنسورها و ماژول های مختلف گیرنده و حسگر فلزی یونی مغناطیسی.

 

 

برندینگ

 

۳  استعلام و اصالت

موضوع اصالت و استعلام کالا در محصولات تولید شرکت های معتبر و برند یک مقوله کاملا روتین می باشد در کارخانجات و شرکت های معتبر تولیدی به دلیل سری کاری و خط تولید منظم که باعث می شود تمامی محصولات دارای شماره شناسه و کد مخصوص کالا و سریال تولیدی شرکت به صورت برچسبی یا حکاکی شده روی محصول نهایی انجام می شود. به همین دلیل تمامی محصولات تولیدی یک کارخانه دارای شماره سریال مخصوص جهت استعلام و جهت انجام خدمات پس از فروش از جمله گارانتی و غیره می باشد.

در خصوص تقلب و جعل نمونه کالاهای اصلی بحث سریال و استعلام به کمک مشتریان می آیند. مشتریان برای اینکه بتوانند تشخیص دهند که کالای خریداری شده برای کارخانه اصلی و اورجینال می باشد می توانند از درگاه استعلام موجود در سایت، اصالت کالا را استعلام بگیرند.

 

همچنین می توانید مقاله نحوه تشخیص انواع فلزیاب های اورجینال از فلزیاب های فیک و تقلبی را مطالعه نمایید.

 

 

 

 

۴ آموزش و تست قبل از خرید

موضوع آموزش و تست قبل از خرید در دنیای فلزیاب ها اهمیت بسیار بالاتری از عناوین گفته شده دارد.

چه بسا که بسیاری از سیستم های فلزیاب محصول کارخانه ها و شرکت های معتبر خارجی می باشند ولی در ایران به دلیل سود سرشار از فروش آن، فلزیاب ها با تبلیغ دروغ فراوان نسبت به عملکرد محصولات خارجی نیزهم مشاهده می شود .

مثال:

محصولات فلزیاب های تصویری okm  آلمان

این محصولات برای تصویر برداری از خطوط لوله و مسیر های حفاری شده در زیر زمین و آسفالت ها در مناطق شهری استفاده می شود. اما در ایران به دلیل اینکه فروش آنها سود سرشاری را برای فروشندگان به همراه دارد. فروشنده ها تبلیغات غیر واقعی این محصولات را با رونق هر چه بیشترو پر زرق و برق کردن آن ها انجام می دهند.

مثلا عمق نفوذ را ۳۰ متر عنوان کرده و قابلیت تفکیک فلز را ۱۰۰% اعلام میکنند. در صورتیکه محصولات تصویری okm  همگی از ساختار مگنومتریک در آن استفاده شده است. و سنسور های مگنومتر به عنوان حسگر در آن وجود دارد. و این اتفاق نشانگر گرادیومتر بودن دستگاه okm  می باشد. نه فلزیاب بودن آن یعنی با دستگاه های okm فقط می توانیم میدان های مثبت و منفی را اندازه گیری کنیم. در برخی از موارد می توان فلزهای آهنی دارای قطب منفی یا مثبت را نیز کاوش کنیم. اما فلزهای باارزشی مانند طلا، نقره و مس که در بیشترمواقع دیا مغناطیس می باشند. را نمی توان با سیستم های okm  کاوش کرد.

به همین دلایل ذکر شده و بسیاری از دلایل دیگر توصیه ما به شما این است که هر دستگاه فلزیابی را چه برند خارجی باشد چه برند داخلی چه اصالت داشته باشد چه اصالت نداشته باشد قبل از خرید تست و آموزش ببینید.

تست و آموزش قبل از خرید باعث می شود که شما از عملکرد واقعی آن نسبت به کاتالوگ و توضیحات آگاه شوید.

نکته: اکثر فلزیاب فروشان به خاطر اینکه تبلیغات غیر واقعی روی دستگاه های فلزیاب در فضای مجازی شده است فلزیاب ها را به صورت بدون تست و بدون آموزش می فروشند و با بیان جمله خارجی تست ندارد از نشان دادن عملکرد واقعی آن فرار میکنند.

یا اینکه دستگاه ما اورجینال است می توانید استعلام بگیرید را باور نکنید.

حتما حتما قبل از خرید دستگاه فلزیاب را تست کنید و اموزش ببینید.

 

 

 

۵  گارانتی

گارانتی وقتی که روی کالا باشد می توانیم به راحتی متوجه موضوع کیفیت اصالت کالا بشویم.

گارانتی محصولات فلزیاب هر چه قدر که بلند مدت تر باشد، نشانگر این است که کالای فروخته شده دارای کیفیت بیشتری می باشد. و هر چه قدر گارانتی کمتر باشد نشانگر این است که خود شرکت تولید کننده هم می داند که فلزیاب آن ها زودتر خراب می شود.  وگارانتی کمتری به شما می دهند.

گارانتی برای فروشندگان فلزیاب موضوع پر دردسری می باشد. و اکثر فروشندگان محصولات بدون گارانتی می فروشند.

به همین علت سعی بر فروش محصولاتی دارند که گارانتی ندارند.

توصیه ما به شما این است که محصولاتی بخرید که حداقل یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش چند ساله داشته باشند.

 

 

گارانتی محصولات

 

۶ خدمات پس از فروش

با خرید یک کالا اولین مسئله که به ذهن ما میرسد این می باشد که اگر خراب شد چه کار کنیم. یا اگر قطعه ای از دستگاه گم شد چه کار کنم؟ در موقع خرید دستگاه اگر دقت کنیم و از فروشگاه های معتبر فلزیاب خود را تهیه کنیم. و یا از مشاوره های مطمین برای خرید فلزیاب مشاوره بگیریم و در نهایت فلزیابی را بخریم. که گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد نگرانی های ما برطرف خواهد شد. اما اگر محصولی را که در ایران نمایندگی ندارد و خدمات به مشتریان نمی دهند، خریداری کنیم به هیچ عنوان نمی توانیم فلزیاب خریداری شده را تعمیر و یا قطعات آن را تعویض کنیم. چه بسا که در ایران بسیاری از سیستم های گران قیمت خارجی به دلیل نداشتن خدمات پس از فروش و قطعات یدکی اسقاط شده. و در گوشه خانه ها بی مصرف کنار گذاشته شده اند و پول ما نیز به هدر رفته است. در نتیجه خدمات پس از فروش نیز هم از فاکتور های مهم دقت در خرید می باشد.

 

خدمات پس از فروش

 

آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات  : @zarshenas577

   

تعمیرات ،خرید و فروش فلزیاب و طلایاب : ۰۹۱۹۷۹۷۷۵۷۷

درباره‌ی 76e7722113069f538ac69f4f9f788776

همچنین ببینید

توضیح خطا در نقطه زنی

توضیح خطا در نقطه زنی

فلزیاب نقطه زن: بهترین و دقیق ترین مدل فلزیاب را می توان مدل نقطه زن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *